تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳

عین‌الهی: بیش از ۶۰درصد دانشجویان پزشکی ما خانم‌ها هستند

این لغت چهره‌ای متفاوت و متمایز به انقلاب داد که تا امروز ثمرات و تاریخ پر افتخار آن در تمامی حوزه‌ها به خصوص حوزه پزشکی ثبت و ضبط شده است.
کد خبر: ۶۱۴۲۶

عین‌الهی: بیش از ۶۰درصد دانشجویان پزشکی ما خانم‌ها هستند

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این سال‌ها بیشترین رشد و افتخار را در حوزه زنان داشته‌ایم، گفت: از ۲۷۰ هزار دانشجوی پزشکی که داریم ۶۰ درصد آن خانم‌ها هستند.

 بهرام عین‌الهی پنجشنبه -۱۷ فروردین- در محفل انس با نیروهای بهداری دوران دفاع مقدس، گفت: در انقلاب لغات مختلفی داشتیم اما یک لغت از دیگر لغات تمایز داشت و آن هم بسیج بود. این لغت چهره‌ای متفاوت و متمایز به انقلاب داد که تا امروز ثمرات و تاریخ پر افتخار آن در تمامی حوزه‌ها به خصوص حوزه پزشکی ثبت و ضبط شده است.

به گفته وزیر بهداشت، امروز واژه بسیج در حال گسترش به تمام دنیا است و مجموعه‌هایی همچون حشد الشعبی عراق و انصارالله یمن برگرفته از این واژه است.

عین‌الهی به نقش جوانان در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: جسارت و شجاعت جوانان امروز با جوانان دوران جنگ تفاوتی ندارد و نمونه آن را در شهدای مدافع حرم می‌توان یافت.

وی ادامه داد: امروز دشمن جوانان ما را نشانه گرفته است، جوانانی که نسل انقلاب نبوده و تجربه دوران جنگ و انقلاب ندارد. اما دشمن فکر می‌کند می‌تواند آنها را از مسیر انقلاب خارج کند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: امروز دشمن به ظاهر خانواده و خانم‌های ما را هدف قرار داده است اما هدفش نظام و انقلاب است.

عین‌الهی با بیان اینکه این سال‌ها بیشترین رشد و افتخار را در حوزه زنان داشتیم، افزود: از ۲۷۰ هزار دانشجوی پزشکی که داریم ۶۰ درصد آن خانم ها هستند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه باید افتخار کنیم به رشد زنان و بانوان در عمر انقلاب گفت: همه ما در هر حوزه مسئولیتی که هستیم و نباید گرفتار چب و راست باشیم بلکه باید به فکر کار و خدمت به مردم باشیم.

عین‌الهی خودشناسی و نفس شناسی و حرکت در مسیر مردم و انقلاب را وظیفه دانست و گفت: هر کس نشسته و کاری نکرده زمان را از دست داده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: وظیفه امروز ما این است که با ولایت باشیم و پشت رهبری حرکت کنیم. درواقع نباید جلوتر و نه عقب‌تر قدم برداریم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز